Speciální asfaltový pás s vysokou pevností určený pro jednovrstvé hydroizolačních systémy šikmých a strmých střech.
Barva ochranného břidličného posypu: přírodní barva drcené břidlice
Použití
Speciální asfaltový pás s vysokou pevností určený pro jednovrstvé hydroizolačních systémy šikmých a strmých střech
• buď jako pás jen mechanicky kotvený a to tam, kde mechanicky kotvený hydroizolační pás leží volně na podkladu a nepodléhá jeho dilatačním změnám a nebo kde mechanicky upevnění, jinak volně položené na podkladu, umožňuje trvalé odvětrávání starého souvrství při rekonstrukcích (nutno zvolit mikroventilaci při řešení detailu atiky) tj. jako expanzní pás nebo je-li podklad nesoudržný, vlhčí nebo nelze provádět montáž natavováním (např. na polystyren)
• nebo jako pás, od kterého se požaduje současně vysoká pevnost pásu+výborné dilatační schopnosti (pro strmé střechy, ...) s kombinací způsobu montáže natavením a dokotvením
EN 13707
• vrchní pás jednovrstvého střešního souvrství (plochých střech od sklonu 3°, šikmých a strmých střech)
Provedení a označení výrobku
• pás má nosnou spřaženou polyesterovou vložkou PV se skelnou rohoží V
• pás se vyrábí jako typ S (svařitelný) v rolích 1,08 x 7,5 m - 5,2 mm (výjimečně 1,0 x 7,5 m - 5,2 mm), tloušťka pásu v názvu je uvedena v desetinách mm
• pás je modifikovaný kaučukem (SBS - elastomery) v provedení plně modifikovaný s ohebností -25 °C
• výborné dilatační schopnosti
• vysoká pevnost
• velmi dobrá ohebnost při nízkých teplotách
• vyšší odolnost proti stékání za zvýšených teplot
Barevné provedení horní úpravy v šíři 96 cm (nebo 88 cm) + 12 cm atypický návarový pruh krytý tavitelnou fólií umožňující mechanické kotvení
Doporučené zpracování
• pás se je určen především pro mechanické kotvení
• asfaltové pásy je možné kotvit i za zhoršených klimatických podmínek
• počet kotev pro střešní aplikace je nutné dimenzovat podle normy pro sání větru, pro kontrolu vhodnosti
podkladu je doporučena výtrhová zkouška provedená dodavatelem kotevních prvků
• pro sklon nad 20° je doporučeno kombinovat způsob montáže natavování a mechanické dokotvení
• spoje pásů jsou natavovány s přesahem min. 120 mm v případě použití kotevní podložky 40 mm a její umístění od okraje pásu min. 10 mm
• pro natavení se za tepla hrubý příčný posyp spoje zašpachtluje
• při dodatečném zateplování lze současně s hydroizolací přikotvit i izolaci tepelnou
Podmínky pokládky
• asfaltové pásy mechanicky kotvené mohou být montovány při méně náročných povětrnostních podmínkách, požadované jinak pro natavování pásů, přesto je snahou dodržet podmínky
• teplotní rozsah použití – pro modifikovaný mechanicky kotvený pás platí pro montáž od > -10 °C do < +30 °C, pás má tvarovou paměť, proto je-li ranní teplota pod +5 °C, pak je vhodné role předtemperovat 24 hod./20 °C pro lepší zpracovatelnost, po dodání na místo montáže role ihned rozbalit. Pozn. Materiál umožňuje bezproblémovou manipulaci s pásem i při nižších teplotách, při teplotě montáže pod -10 °C, není však možné zabezpečit rovnoměrné kvalitní natavení přesahu nebo pásu izolatérem!!!
• vlhkost – podklad by měl být suchý – nemělo by pršet, sněžit, na podkladu by neměla být námraza
• stav podkladu – měl by být čistý zbavený nečistot a prachu (pro natavovaný a mechanicky dokotvený pás (EN 13707) platí přísnější požadavky při montáži od > -5 °C do +30 °C, podklad musí být suchý, čistý a napenetrovaný)
Upozornění
• je třeba se vyvarovat přílišného přehřátí plamenem nebo bodového natavování pásu, které
způsobuje poškození a pnutí tepelně citlivé polyesterové vložky nebo i tepelnou degradaci kaučuku SBS
• asfaltový pás není odolný vůči organickým rozpouštědlům, tukům a olejům
Barevnostní odchylky
Pás kromě podélného návarového pásu má ochranný posyp proti UV záření z hrubozrnné břidlice, platí, že:
• u šedé - přírodní většinou nebarvené nelze zajistit jednoznačnou jednobarevnost vzhledu instalovaných rolí
• u barvených posypů pouze identické datum výroby je zárukou jednotnosti odstínu barvy posypu rolí
Bezpečnost práce
• výrobek při použití určeném výrobcem nemá škodlivý vliv na zdraví
• při práci nejíst, nepít, nekouřit
• pro montáž použít ochranný pracovní oděv a brýle, pracovní kožené boty, kožené rukavice, především proti popálení horkým asfaltem při pokládce do horkého asfaltu
• nevdechovat páry, dýmy, plyny, při dostatečném větrání ochrana dýchacích cest není nutná
• po práci je nutné umýt pokožku vodou a ošetřit vhodným ochranným krémem
• při potřísnění pokožky horkým asfaltem okamžitě ochladit zasažené místo studenou vodou, asfalt se z pokožky neodstraňuje (kromě zasažení očí), aby nedošlo k poškození puchýře
• pásy jsou za normálních teplot nehořlavé, bod vzplanutí asfaltu je nad 250 °C, asfaltový pás lze plynovým hořákem následné montáže zapálit, oddálením plamene zpravidla oheň sám uhasne, rozteklý asfalt sám ztuhne, rozlití lze omezit pískem, hlínou, ..., zásadně nehasit vodou, k hašení používat pěnu, prášek
Ekologické informace
• výrobek při použití určeném výrobcem nemá škodlivý vliv na životní prostředí
• výrobek neobsahuje nebezpečné látky ve smyslu zákona č.356/2003 Sb., který je v souladu s evropskými předpisy o nebezpečných látkách
• případný papírový obal a obalovou fólii odložte na místo určené obcí k ukládání tříděného odpadu
• výrobek je nerozpustný ve vodě, odpad musí být k odstranění nebo využití předán oprávněné osobě ve smyslu zákona č.185/01 Sb., kód odpadu 170604 – kategorie „O“
• při výrobě je uplatňován certifikovaný systém řízení životního prostředí dle ISO 14001
Expedice a skladování
• výrobek je expedován v rolích, role se skladují a transportují zásadně ve svislé poloze
• produkt se expeduje na paletě 800 x 1200 mm, na paletě je 15 ks rolí 1,08 x 7,5 m -5,2 mm
tj. 121,5 m2, nebo 15 ks rolí 1,0 x 7,5 m – 5,2 mm tj. 112,5 m2
• doporučuje se skladovat v krytých prostorách při teplotách do +30 °C, chránit před sálavými zdroji tepla, nízké teploty skladování produktu nevadí